Förändringen

För ett tag sedan skrev jag att vi måste ändra om lite här hemma och det beror ju förstås på att vi är fyra, varav en bebis nu och bor i en trea. Något som jag uppskattar ( och ibland blir tokig på ) hos mig själv är att jag är allt annat än spontan när jag ska göra om hemma, speciellt när det innebär nya inköp. Egentligen är det väl endast bra då jag för det mesta blir nöjd och inte gör onödiga köp. I mitt första inlägg om den här förändringen skrev jag att vi tänkte ha skåpen Ivar från ikea men jag kände ganska snart att det var något som skavde så jag drog det några vändor till. På en annan vägg i rummet har vi kökskåp hela vägen, som jag satte upp för säkert sex år sedan, och i och med dessa så kände jag att det skulle bli lite som en sarg i rummet om vi satte upp liknande skåp på en vägg till. Istället började jag kolla efter ett större gammalt skåp, för förvaring måste vi ha mer av. Två dagars bevakning på blocket och ett besök på loppis så hade jag mitt skåp! 
 
 
Och såhär i efterhand känns det väldigt bra att jag kunde köpa begagnat istället. Ungefär 450kr fick jag betala.
Från början tänkte jag måla det men tyckte sen att det mörka blev så bra mot väggen, men nu har jag ändrat mig igen och är supersugen på att sätta igång och måla och byta beslag och göra skåpet lite modernare. Färgen är oklar men måste funka ihop med väggfärgen. 
 
( skulle vi bott kvar här skulle jag bytt golvet för längesen )
 
I den här förändringen finns även en mjuk och gossig matta på listan och härom natten när jag satt och ammade så slog jag till! Absolut inte en svag stund utan väl genomtänkt. En rund, långhårig ullmatta i naturfärg som jag verkligen hoppas blir så bra som jag tänkt nu. Den är 150 cm i diameter vilket innebär att den är tillräckligt liten för att vi ska kunna ta ut och skaka av den emellanåt. Min tanke är att den ska passa bra ihop med den stora mattan vi ska ha vid soffan sen. 
 
Och det blir något sånt här!  
 
 
 
100% ull och gjorda med en teknik som ger de där små bollarna som jag tycker är såå snyggt! Samtliga mattor på bilderna finns hos Kilands mattor i jönköping.
 
I collaget nedan finns den runda mattan som jag beställt, från mattor-online
 
 
Lampa behöver vi byta också då den vi hade innan var för att ha över bordet som stod där. Nu tänker jag ett gäng rislampor! De här är från kalasdekorationer.se. Det blommiga tyget köpte jag på loppis för längesen och nu är jag sugen på att göra ett kuddfodral till en större kudde att ha på golvet och även en mindre att ha i soffan. Korgen är från Ikeas tillfälliga kollektion Hjärtelig som släpptes härom dan och det har vi köpt en, tänkt till leksaker. Jag såg den på nätet först och trodde den skulle va lite mjukare men den är väldigt stabil, vilket passar vårt ändamål perfekt. Pläden är också från Ikea. Träklossar från träotto.se. Inspirationsbilden som jag inte hittar källan till, står för den stora spegeln jag vill låta göra och hänga över de köksskåp jag pratade om innan. Jag såg en sådan i något program på tv härom dan och nu bara måste jag ha en sådan! En stomme i rå stål med 3-4 rutor på både bredd och höjd med spegelglas i. Ni fattar ju hur jäkla snyggt det kommer att bli! Jag måste bara hitta en svetsare.
 
Så det ska jag engagera mig i nu, och vilken färg skåpet ha. Bra härliga saker att fylla dagar och hjärna med, eller hur;) 
 
Ha det fint! -petra- 

Kommentera här: