Nu måste vi ändra om!

Det är söndag och vi har varit vakna sedan sextiden. Jag somnade vid tolvsnåret och har vaknat för att mata tre, fyra gånger inatt så jag kan inte påstå att jag är pigg idag:) Men att planera lite ommöblering piggar alltid upp!
Trots sin dryga halvmeter så tar den här nya familjemedlemmen ganska mycket plats så vi behöver möblera om lite och byta ut vissa saker och göra oss av med andra. Jag ska försöka förklara lite hur jag har tänkt...
 
 
De här hyllplanen ska vi byta ut mot skåp och vi tänkte vara lite orginella och välja skåpen Ivar från ikea;) Men med lite hyllor till. Tror jag. Matbordet ska tas bort och istället ska vi ha en bebisvänlig matta där, där hon kan gymma och greja med sånt som bebisar grejar med. En rund eller fyrkantig skulle passa bra. Tips på matta mottages gärna! 
Ungefär där jag står när fotot tas, fast lite till vänster, funderar jag på att ställa en dagbädd. Dels för att dela av lite mot soff-och tvdelen som är bakom där jag står men även som extra sittplats och lite för att jag så länge velat ha en dagbädd och nu äntligen kan ha plats för en! Kanske mest det sistnämda då! Jag har en mapp på pinterest som heter "dagbädd", kolla där. En taklampa och lite korgar för framtida leksaker så tror jag det blir bra! 
 
 
Jag gissar att vi kommer få plats med tre sektioner, två breda och en smal och jag tror det kan bli bra med en högre sektion då vi redan har skåp på en långvägg i rummet. Väggen är målad med Beckers färg Gråsäl och jag gör det smidigt för mig och målar hyllorna och skåpen i samma kulör. 
 
 
Vi kommer att göra om lite i köket också och jag är även på jakt efter en ny matta till soffhörnan men mer om det tar jag i separata inlägg. Och fortsättning följer såklart på Ivar!
 
Nu ska jag ta bebis i vagnen och gå en promenad. Fin söndag på dig! -petra-
 
 

Kommentera här: