Tips på påskpyssel

Lite påskris med fjädrar och några ägg brukar vi ha till påsk men nu har jag sprungit på några enkla men fina pyssel som jag tänkt prova i veckan. Jag tror att solen gör en lite extra sugen på att fixa och skapa igen. Eller!?
 
Av An Interior Affair 
 
De här fina äggen av snöre, lim och ballonger har Lovisa Häger, som har den coola diy-bloggen AnInteriorAffair gjort. Läs alla steg hur du gör här. Jag och min pojk har lagt fram alla grejer man behöver och så ska vi testa det här efter skolan i eftermiddag. Så mysigt att göra saker ihop!
 
Diadonna visar så fina bilder i sin blogg på hur man kan färga ägg med sådant vi har i kylen.
De här blå äggen som är färgade med rödkål är min favorit. 
 
naturligt fargade agg pask diadonna Diana DontsovaAv Diadonna
 
Hos Diadonna kan du se fler fina tips på hur du kan färga dina ägg. Med kaffe och lökskal tex!
 
Och den här fint dekorerade ljusringen hittade jag hos Moeofsweden 
 
 
Jag har inte haft något i min ljusring sedan i julas så det här var ett bra tips. Himla gulligt med vaxblomma i! Jag har eucalyptus och fjädrar hemma sen får vi se vad det blir mer. 
 
Hoppas du blev lika inspirerad av de här fina påskpysslen som jag. Tryck gärna på gillaknappen under inläggen du gillar.
 
Önskar dig en bra start på veckan! -petra-

Kommentera här: