Silverbestick och veckan som kommer

Igår visade Annelie ( som har Annelies Blomster & Bakverk ni vet ) sitt nyputsade silver på stories på instagram och det var ett lagom stort göromål som passade även min lördag! 
 
Visst blev det skillnad!
 
Gör såhär, plugga igen diskhon. Täck botten med aluminiumfolie och lägg besticken där på. Se till så att de inte ligger på varandra. Ös på rikligt med bakpulver och häll sedan kokande vatten i hon tills det täcker besticken. Jag hällde på mer bakpulver lite då och då, det ska fräsa ordentligt! Låt va en stund och gnugga sedan av besticken med en trasa!
 
I veckan...
Imorgon ska jag möta upp min son efter hans skola för att åka lite skridskor. Det är så bra för det finns en spolad isplan precis vid skolan så de åker även på rasterna vilket han tycker är så himla roligt! På tisdag ska vi kolla in bokrean, om det finns något kul kvar och på onsdag ska jag och Arwen hälsa på på jobbet. Jag var där en sväng när hon bara var några veckor för att ha lönesamtal men nu ska jag träffa alla mina kollegor. Också måste jag jaga ifatt på klipptid till oss alla också, får ej glömma! Vi ska på 90-årskalas den 17/3 och har sagt att vi måste hinna klippa oss innan det. Det är bra med lite deadlines ibland. Lite så ser vår vecka ut än så länge. Hur ser din vecka ut, händer det något särskilt? 
 
Önskar er en fin fortsatt söndagskväll
 
-petra -
1 Louise:

skriven

Man kan byta ut bakpulvret mot salt också, så brukar jag göra :)

Svar: Det ska jag testa nästa gång då:)
Petra

2 Louise:

skriven

Man kan byta ut bakpulvret mot salt också, så brukar jag göra :)

Kommentera här: