Mattjakt

Härom dan skrev jag ett inlägg om att vi måste ändra om lite här hemma och att jag tänkte dela upp det i olika delar. Inlägget jag skrev då fokuserade på hörnan till nytillskottet och om det kan du läsa här. De andra delarna, som blir två stycken, handlar om matplatsen i köket och jakten på ny matta till soffdelen. 
 
Eftersom jag letat matta idag på morgonen så kan vi fortsätta kring det. Vi behöver en stor matta och det har vi även idag
 
 
Den vi har är från Ikea och jag har för mig att den heter Morum. Vi har haft den väldigt länge så den är till och med trasig på sina ställen.
 
 
Som ni ser passade jag på att fota gubben som hänger uppochner i babygymmet! 
 
Kriterier för nya mattan är att den måste innehålla större delen ull och vara snygg. Och så måste den vara lika stor som den vi har nu vilket är 2x3 meter. Det borde ju inte vara så svårt tänker man då men kruxet med stora mattor i ull är att de kostar en hel del. Anledningen till att jag vill ha en matta i ull är att det är varmt, väldigt vackert och att det är naturligt smutsavvisande. 
 
Jag har hittat en matta jag gillar extra mycket och den kommer från Olsson & Gerthel.
 
 
Det är en handvävd kelimmatta som är 2x3 meter, gjord av 100% ull, vändbar och märkt med Care & Fare. Men det är ganska mycket pengar att köpa något för som man inte sett irl så jag måste söka vidare och se om den finns någonstans här i närheten så vi kan åka och kolla. Och kanske att jag vill att den ska dra lite mer åt brunt. Men ganska exakt såhär vill jag att den ska vara. 
 
Så det här med matta kommer det bli en fortsättning på också. Nästa gång kollar vi på vad i köket vi har tänkt att ändra på! 
 
Vi ses! -petra-
 
1 Jennie :

skriven

Det är just den mattan jag tänkt köpa med😊 den känna tålig och bra👌

2 Jennie :

skriven

Det är just den mattan jag tänkt köpa med😊 den känna tålig och bra👌

Svar: Nämen! Då kan du köpa först o berätta om den är bra sen;) Haha! Jag tror det är utseendet jag tvekar mest på. Annars har den ju allt! Kram o trevlig helg
Petra

Kommentera här: