Från loppisen härom dan

Hallå där fredag! 
Den här helgen är väldigt efterlängtad. Vi har haft en bra vecka men vi är trötta och längtar efter att göra något annat än att tvätta och laga mat så imorgon ska vi åka och kolla om vi kan hitta någon matta. Jag har faktiskt hittat jättemånga på Kilands Mattors hemsida så vi ska åka o kolla irl imorgon. Och så blir det lunch på stan förstås!
 
I onsdags smet jag iväg på loppis en stund och hade blå/vit kanna i jaktsiktet. Jag tror att det skulle bli så fint med olika buketter i den nu i vår och gissa vad!? Jag hittade nästan vad jag letade efter och samtidigt något jag inte visste att jag ville ha! För bara 35kr dessutom.
 
 
Tjusig va!? Blå/vit i lite bullig modell.
 
 
Jag tror vi kommer ha mycket trevligt ihop den här vasen och jag! Men jag är fortfarande på jakt efter en blå/vit kanna, vilket inte borde vara så svårt att hitta. Stay tuned på den!
 
 
Och helgens blommor blev lila tulpaner.
 
 
Jag är även ute efter ett par gamla tunna träramar och supermegagamla träpallar. Men jag känner på mig att det blir en bra loppisvår det här. Vad har du span efter såhär i början på loppissäsongen?
 
Nu ska vi göra oss iordning för att gå och handla mat till helgen. Ikväll blir det bakad potatis med räkröra och imorgon ska David laga stek, det är han riktigt grym på!
 
Trevlig helg! Glöm inte trycka på Gilla-knappen under inläggen du gillar, då har fler chans att hitta till mina inlägg. -petra-
 
1 Sandra:

skriven

Men vilken fin vas! Måste sätta igång loppissäsongen jag med. Har så mycket jag skulle vilja hitta. Blåvita tallrikar, en kanna i emalj, ett skrivbord till Hugos rum och en fin pinnstol till det ja listan är lång!

Svar: Ja visst är den fin! Gillar det bulliga med den. Vad många rolig grejer du är ute efter😃 Blåvitt porslin brukar det ju finnas gott om. Tror du kommer hitta de andra grejerna oxå! Känns inte helt omöjligt.
Petra

Kommentera här: