Från min dag

I måndags började jag skriva någon form av berättelse från min förlossning. Intressant för någon, mindre intressant för någon annan men jag känner att jag vill ha den med i mitt arkiv för min egen skull. Men den försvann och jag blev så himla ledsen för jag hade verkligen flow när jag skrev och tyckte att jag fick till det. Så jag får helt enkelt börja om. 

Men inte just nu för nu vill jag visa lite bilder på blommorna jag fick när jag fyllde år i veckan!  

(null)
Moster kom och överraskade med anemoner och vita tulpaner! 

(null)

(null)

Och visst blev de fina i kannan från Ikea?! Så glad att jag köpte den. Den är helt värdelös som saftkanna men perfekt att ha blommor i. 

Av David fick jag mina allra första vallmo poppys! 
Tack till Nilssons blommor som tagit in dom. Och till David förstås som när man minst anar det, snappar upp sånna här saker. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Allt eftersom de slår ut så stannar jag o tittar på dom när jag går förbi. Hur de vecklar ut de där tunna och sköra blombladen. Hur knoppen brister och blommar ut. En vacker favorit! 

Och även om jag njuter av de här blommorna nu så kan jag inte låta bli att tänka på nästa veckas blommor och att de som kommer nu och framöver känns så våriga!  

Men nu blir det sängen och förhoppningsvis några sammanhängande timmars sömn. 

Natti natt -petra-







Kommentera här: