Frustration & Inspiration

Efter en ganska lång tid av frustration över att inte kunna göra mer än nödvändigt, typ duscha, laga mat ibland och ta mig till barnmorskan så kan jag nu äntligen se slutet! Snart är vår efterlängtade bebis här och jag kommer kunna vara kreativ igen. Det kan ju låta fånigt men det är så jag känner. För är man van vid att kunna få utlopp för sina kreativa infall så känns det verkligen tomt när det inte längre är en möjlighet. Men nu är jag alltså snart där igen!
 
Och för att jag vet att det är nära nu så har jag blivit en riktig svamp på inspiration igen! Det har annars gått lite upp och ner det senaste. Nu känner jag för att planera ett nytt hem, vart vi nu kommer bo, det är ju en aning oklart än. Men det känns härligt att inspireras, planera och att drömma lite.
 
 
Så, jag tänker mycket inslag av trä. Gärna väderbitet trä, med en historia. En väldigt ljus färg på väggarna som inte är vit, jag har någon tanke om ljus havre eller lin. Fast det får ändå inte bli gult. Kanske väldigt, väldigt ljus greige?  Mörka trägolv med breda plank där gardiner i linne hänger lite löst emot. Detaljer i matt svärta tillsammans med mina gamla ljusstakar i mässing som blivit sådär fint patinerade nu och med runnen stearin på. De fina ramarna med foton i som jag just börjat spara på inför den perfekta tavelväggen. Monsteran som står uppe på mitt gamla linneskåp just nu eftersom den inte får plats någon annanstans just nu ska få en hedersplats.
 
Och, det stora matbordet. Jag vet inte varför jag gillar stora matbord så mycket men jag tror det har med alla dekorationsmöjligheter att göra och att jag tycker om att bjuda in till fest. Duka fint, laga god och mycket mat och se till att mina gäster får känslan av ombonad och lyx. Det är nog vad det stora matbordet betyder för mig.
Dekorerar gör jag med skrynklig linneduk, detaljer i klarglas och svart och mässing som jag beskrev innan och såklart färska blommor, gärna en maffig bukett eller en riktigt spretig bukett med lite extra kvistar utifrån.
 
Träskålar/Muubs  Svartmålade Ivarskåp/@srosenborg  Mörka golv & dagbädd/@thedesignchaser                      Kuddar/Tellmemore  Lampa Kovac Family/@lillalivetandme  Matbord/Anna Malmberg & Pella Hedeby för Ikea Livet Hemma
 

Kommentera här: