Andra inspirerar v. 4

Av bebisskäl så har det varken blivit Andra Inspirerar eller Veckans höjdpunkt på två veckor nu. Men ikväll slår jag till på att låta Amanda inspirera! 

(null)

Det här luftiga, enkla och genomtänka uttrycket som Amanda har, inspireras jag av väldigt mycket och faktiskt avundas en del också. Jag tycker att det är en konst att kunna ha det så sparsmakat och alldeles lagom och den konsten saknar jag. Jag tycker om alldeles för många saker, samtidigt. Hos Amanda får varje fin sak ta sin plats och de konkurrerar inte med varandra, utan bidrar istället till det där lätta och luftiga. 
De ljusa färgvalen på väggar och möbler ger en behaglig och väldigt lugn känsla, så att kasta in en kudde i dov kamel-/rostfärg kunde inte bli mer rätt! 

Men att jag skulle kunna få till samma härliga och luftiga känsla som Amanda kommer ju alltså inte att hända. Däremot är hennes bilder en perfekt reminder om att inte ha alla fina saker framme samtidigt! 
Du hittar Amanda på instagram under @amandaaxelssson 

Trevlig Helg! -petra- 


Kommentera här: