Hennes lilla hörna

Eftersom vi bor i en trea så får Arwen dela sovrum med oss. 
 
 
Där bredvid det stora linneskåpet står sängen. En egen superstor monstera får man på köpet när man sover där.
 
 
 
Den här fina och superpraktiska grejen med två fickor och knytband, har min syster sytt av linnetyg som jag hade liggandes. Det är så himla praktiskt att ha nappar, blöjor, små handdukar och vad man nu behöver på natten samlat på ett och samma ställe. Som dessutom är såhär fint!
 
 
 
 
 
I sängen från Ikea bäddar jag med underlakan, påslakan och örngott sydda av gamla lakan med fint broderi upptill, köpta på loppis och tvättade i 60 grader. Även de gjorda av min syster. 
 
 
Hon har sytt flera stycken så jag har inte behövt köpa några nya alls. 
Det är så himla fin kvalitét på sånna här gamla lakan och det känns alltid bra att använda sådant som redan finns. 
 
 
Den svarta hängaren från Ikea hann jag inte att köpa när den kom som tillfällig kollektion för några år sedan så gissa hur glad jag blev när jag hittade denna på deras outlet i Älmhult förrförra sommaren! 
Den lilla grå jackan och speldosan hade min son när han var bebis och linnepåsen från H&M är nog ännu äldre, än åtta år då alltså. Det gäller att spara rätt saker;)
 
Dags att ta tag i dagen! Önskar er en skön söndag.
Glöm inte trycka på lilla hjärtat om du gillar mitt inlägg.
 
-petra-
1 Alexandra:

skriven

Åh vad mysigt det ser ut! Och vad söt!!! <3

Svar: Ja det blev en liten myshörna❤️
Petra

Kommentera här: