Att vara på väg.

Jag har aldrig gillat att flytta, jag vill bo på ett ställe och göra det till mitt, min trygga plats där jag gör som jag vill, när jag vill, hur jag vill. Just nu är vi på väg någon annanstans, som vi inte riktigt vet vart än. Och jag försöker se det som en spännande grej, att inte veta. I och med att vi dock vet att vi ska flytta så är jag inte superpepp på att fixa med några större projekt här hemma utan pillar med lite mindre grejer, som blommor tex! 
Men bara för att det inte sker några stora förändringar här, betyder det inte att jag inte tänker på vackra material och fina lampor.Tvärtom! I mitt huvud planerar jag för fullt. Och jag har till och med börjat spara till drömlampan.
 
Här kommer några av mina tankar i bildformat på hur jag tänker att vårt nästa hem kan inspireras av
 
 
Stol/ Arco Chair minimalissimo Vägglampa/ Flos265 Trapp/Pinterest Lampa i trä/Kovac Family Klinker/Bricmate Inspirationsbild/Himla, av Daniella Witte Salt- och pepparkvarn/Menu Mörkbrunt trägolv/Trinitygolv Köksblandare/Tapwell Köksinspiration/Susanna Vento för Osmo Color
 
Riktiga och hållbara material. Genomtänkt design och inget slit och släng. Vackert. Lugnt och harmoniskt. Inga konstigheter som man tröttnar på. Jag vill tycka om saker länge. Inte tillfälligt. Jag sparar och längtar gärna för att sedan vara mer än nöjd. Jag letar gärna efter det perfekta tyget med det perfekta fallet. Nöter och blöter tills jag känner den där känslan jag lärt mig att jag ska känna när det är rätt! 
 
Jag kommer att göra fler moodboards framöver, jag behöver tömma ur hjärnan ibland på hur jag tänker för att se om det jag har i huvet passar lika bra ihop såhär på pränt i ett moodboard som i tanken. Och så är det roligt att dela det med någon förstås!
 
-petra-

Kommentera här: