Min lördag på en söndag

Det här inlägget var egentligen tänkt till ett inlägg igår, lördag, men min dator strulade och jag kunde varken lägga in bilder eller komma in på nätet. Men nu så, tack älskling!
 
Jag ville börja med att tipsa om ett poddavsnitt av Linda Hörnfeldt, grundare av Influensers of Sweden, som intervjuat Kristin, Krickelin, Lagerqvist. 
 
 
Det var ett peppigt avsnitt lagom till morgonkaffet. 
 
Efter pepp och dusch rotade jag fram en kartong med gamla speglar och ramar för att se om jag kunde hitta något jag vill ha till nymålade väggarna inne på gästtoaletten.
 
 
Jag hittade bland annat de här små träramarna. De har dock inget glas så det måste jag skära till.
Ni ser de fina tapetproverna! Från Emma von Brömsen.
 
 
Den snirkliga ramen övertygar mig inte helt. Kanske ska jag måla den? Vad tycker du?
 
Idag har jag vart och hämtat min efterlängtade bok, Ett hem med omtanke, av Ida Magntorn.
 
 
Bara titta på framsidan! 
Förutom superfina bilder i boken ges tips kring hemmets olika delar, tex hur vi kan tänka när det är dags att byta kök, när vi vill plastbanta hemmet och ett helt avsnitt med krukväxter OCH blommor i hemmet, hur härligt!? Jag har bara hunnit bläddra lite grann så min kväll blir tända ljus, nya boken och säkert nåt att tugga på!
 
Nu ska jag ge mig på att rengöra min stumpastake sen blir det kycklinggryta till middag.
Vi ses! 
 
 
 
1 Isabell Hedberg:

skriven

Tror absolut den ramen skulle bli fin målad, vilken färg hade du tänkt på? :D
Hoppas du får en fin kväll :)
Kram!

Svar: Ja, den bör nog målas. Funderar på samma ljusgrå som jag målat väggarna i!
Petra

Kommentera här: