När boandet har tagit ett stadigt grepp

Ja när boandet slår till så är det bara att hänga med! Vi har ca tre månader kvar tills bebisen är beräknad och för ungefär fem veckor sedan började jag känna lust och driv i att fixa saker igen. I det här inlägget som jag skrev i augusti var det precis tvärtom, tummen satt stenhårt och inspirationen lös med sin frånvaro. I det inlägget skrev jag även en lista på saker som jag ville få gjort och som faktiskt nu är avbockade, alla förutom biscottin:) Men nu är jag alltså tillbaka på banan! 
 
I morse när jag lämnat på skolan så skruvade jag ner krokar och annat i hallen. Spacklade igen hål och ska strax gå på vända nummer två. Sen fräscha till med ett lager vit färg. I hallen och köket målar jag med en färg som heter Tålig, från Alcro. Lätt att torka av.
 
  
Verkligheten.
 
 
Korgarna på väggen är också borta men jag tror jag ska kapa skenan de sitter på och sätta tillbaka ett par av dom i alla fall för dom är himla bra till vantar och annat smått. 
Med den här sista bilden vann jag "Snyggaste hallen" förra året på Elle Decoration! Det kan du se här.
 
Nu funderar jag på det här med krokar. De ska vara både praktiska OCH snygga och är främst tänkta till åttaåringens ytterkläder och ryggsäck. 
 
 
 
 
Uppe från vänster Handdukskrok från Svedbergs. Roliga gubbar "Buddy" 3-pack till bra pris, Umbra. Fäll ut en pinne och häng upp, Sticks från Umbra. Loopy från Umbra. Afteroom Coathanger, Menu. Stilrena Volet Hook 2-pack från Hay. Mama krok, Essem Design.
 
Alla är ju himla fina. Vilken är din favorit? Jag ska fundera och mäta lite, kanske fråga sambon vad han tycker!? Förutom det här fixet i hallen som nu pågår så har boandet hjälpt mig att rensa bland pärmar och papper, finns det på riktigt något tråkigare? Alla köksskåp har fått sig en genomkörare, badrumsskåpen och garderoben i hallen är inte längre sprängfyllda. Visst låter det härligt! 
 
Och jag vågar påstå att fixa och göra fint hemma kan gå under # höstmys!
 
Nu ska jag ta tag i spackelspaden igen. -petra-
 

Kommentera här: