Förmiddagar hemma

Jag har så länge jag kan minnas varit en kvällsmänniska och aldrig speciellt effektiv innan klockan 12. Men på senare tid har det blivit tvärtom. Jag är absolut inte pigg på kvällarna längre så för att få något gjort så måste ju saker ske på dagen. Och jag tycker till och med att det känns himla trevligt!
 
 
För det mesta skriver jag en liten lista på vad jag vill få gjort under dagen och det som inte hinns/orkas med får flytta med till nästa dags lista. Jag är väl en person som alltid tycker att man borde hinna med mer och tycker att jag inte fått något gjort, så att skriva en lista med papper och penna och sedan stryka saker efter hand fungerar bra för mig!
 
På min lista idag står tex. 
- Ringa om lokal
- Swisha pengar
- Planera bilder för...
- Planera bilder för...
- Leta ramar
- Moodboard barnrum
- Vika tvätt ( ja, det är inte bara roliga saker på listorna )
- Blogginlägg
 
Idag var det en ovanligt peppig lista! Ofta står det nån riktig surdeg med, tex "ringa Fk", men då brukar jag se till att unna mig tex. en kopp kaffe efteråt!
Så, dags att beta av dagens lista innan det är dags för utbildning med jobbet.
 
Klicka gärna på lilla hjärtat om du gillar mitt inlägg.
 
- petra -
 

Kommentera här: