Årets första startar nu!

I samarbete med Nilssons Blommor.
 
Igår var jag på Nilssons Blommor här i stan och valde ut några godingar till helgens bukett som jag har fixat med idag på förmiddagen.
 
 
Det stod blommor överrallt  ett tag men nu tror jag att jag fått ordning på det. Det fina spökträdet i Bergs Potter- krukan ska vi prata mer om nästa vecka tänkte jag.
 
 
Årets första Amaryllis tillsammans med ett fång Skimmia blev det! Färgerna är helt perfekta och det vinröda passar så bra mot det rosa i amaryllisen.
 
 
 
Och jag har lärt mig hur man gör för att amaryllisen inte ska krulla sig när man klipper av den. Kanske är jag sist på bollen men ändå:) Surra lite ståltråd längst ner.
 
 
Jag provade lite olika av mina vaser men det blev till slut den här fina ljusgrå från Ikea. Jag skulle vilja påstå att den är ett kap då den är riktigt fin, bra storlek för oss som gillar lite höjd på våra buketter och bara kostar 99 riksdaler.
 
 
Jag såg precis någon som la upp en bild på årets första julmust. Vi har betat av årets först glögg, pepparkaka och skumtomte och nu är då även första amaryllisen här! Vilka har du betat av än så länge? Om du har ens har börjat vill säga:) Jag gissar att min nästa kommer att bli hyacinten...
 
Nu ska jag ta en kopp kaffe innan det är dags att sticka till jobbet några timmar och imorgon blir det besök på Bomässan.
 
Önskar dig en trevlig helg!  -petra-
 
Inlägget är i samarbete med Nilssons Blommor
1 Sandra:

skriven

Jag har betat av pepparkaka, lussebulle, skumtomte och hyacint. Tror jag ska ge mig på glöggen nu i helgen!

Svar: Åh, lussebullarna hade jag nästan glömt! Tack för påminnelsen:)
Petra

Kommentera här: