Man får ändra sig

Hej härliga, soliga fredag vad jag har längtat efter dig!
Jag skrev ju sist att detta inlägg skulle handla om porslin och att man får ändra sig. I ganska många år har jag handlat nästan allt mitt porslin på loppis och jag har älskat det, och gör fortfarande! Dels porslinet i sig men även själva grejen i att handla second hand. Det gör inget om det går sönder, varje dukning blir naturligt olika och det är roligt att ha lite annorlunda. Men nu har jag länge varit sugen på att ha det lite mer enhetligt och byta ut vårt loppade porslin mot ikeas vita, fräscha 365+ porslin. Jag är inte mycket för slit och släng och byter inte ofta ut saker som fungerar men nu har jag givit mig själv tillåtelse att ändra mig! Hyggligt va!? Vi har redan lite koppar och skålar så det är främst tallrikar och assietter vi kommer köpa till.
 
 
 
 
 
Blå/vitt har ju varit mina färger och jag kommer inte slänga det gamla utan packar ner det i en kartong:) För visst är det fint!?
 
 
Såhär ser Ikeas 365+ porslin ut. Min sambo är väldigt pepp på att vi ska ha shyssta uppläggningsfat!
 
 
 
 
På vår öppna kökshylla brukar det se ut såhär
 
och det är precis så jag gillar det och vill fortsätta bygga på, vitt, glas, kork, trä och lite gammalt.
 
Nu ska jag och lilleman iväg med min syster och se om vi kan hitta vettiga konsoller till fönsterbrädan i sovrummet. Inte många dagar kvar på februari nu, vi får väl se om vi går i mål med första rummet.
 
Önskar er en vansinnigt fin helg! Vi ses! /Petra
 
 
 

Kommentera här: