Lördag

God Afton!
Igår hade jag tid hos barnmorskan som konstaterade att bebisen nu ligger med huvudet neråt! Nu känns det verkligen att vi är på sluttampen så bara några veckor till så är den välkommen ut sen. Väskan är packad och jag är stundvis nervös så jag antar att allt är som det ska!?
 
Efter besöket åkte jag hem och fixade ihop en blombukett av buntarna jag köpt dagen innan till jobbet. Det är ca två veckor sedan jag slutade jobba nu så det var kul att göra en liten påhälsning.
 
Såhär fin blev den, fredagsbuketten som blev en gebortbukett.
 
 
Riktigt röda ranunkler och mjuktall. Vansinnigt vackert om jag får säga det själv.
 
 
 
 
Magiskt fina, eller hur?
 
Idag har vi varit hos min sambos mamma och bakat pepparkakor. Massor av pepparkakor och massor av barn så nu var det lite skönt för hjärnan att komma hem till tystnaden. Vi har tänt lite ljus, hällt upp julmust och var och en pysslar med sitt. Jag ska te x göra klart mitt inlägg tills imorgon, det som kommer på söndagar och ligger under kategorin Andra inspirerar. Missa inte det!
 
 
Kvällen hos oss ser ut såhär och det blir nog inte mer än den där laxen strax. Hoppas ni får den kväll ni önskar.
 
-petra
 
 

Kommentera här: