Planera balkongliv

Det var hemskt vad segt det är för våren att komma igång, eller den gjorde väl det för några veckor sedan men det blev ett rejält bakslag med köldgrader, snö, hagel, regn och rusk och även lite åska härom dan. MEN, för att planera för härligt, varmt balkongliv behövs inga värmegrader. Så det gör jag nu!
 
 
 
Soffa, Äpplarö, Ikea. Rullvagn, Råskog, Ikea. Bonsaisax, japaneseknifecompany.se.
Bord på hjul, Lalleröd, Nyhet från Ikea. Lerkrukor, Avformshop. Matta Lohals, Ikea. Ljusstakar, Granit. Svart kruka, Granit. Pelargon, Blomsterlandet.
 
Idag när jag klickade in på ikeas hemsida blev jag glatt överraskad när jag såg deras nya bord på hjul! Jag hade tänkt bygga ett men det här känns som "the one"! Perfekt att ha nån filt och andra nödvändigheter i korgen under.
Soffan Äpplarö från Ikea har vi redan på vår inglasade balkong fast med armstöd på båda sidor. Den har jag planerat att måla svart och det längtar jag efter:) Tror det kommer bli supersnyggt. Jag tänker även försöka sy nya fodral till kuddarna i soffan. Tyg.se har många fina linnetyger till bra priser att välja bland. I rullvagnen vill jag ha alla krukor och små redskap som inte används för tillfället. Och mattan i jute! Känns som att den kommer binda ihop allt så fint.
 
Nu behövs bara lite värme då så ska jag sätta igång med balkonglivet 2017. 
Jag kämpar på med sticklingar och inköp så länge.
 
Vi ses! / Petra
 
 

Kommentera här: