Tredje våningen, del 1

Nästa vecka åker jag och hjärtat till Skåne och kommer att få se "ett vardagsrum- tre delar"  live! Jag hoppas de blir stressade att få till det sista fixet nu när de vet att vi kommer;) 
 
Nu är det så festligt förstår ni att jag har fått ett vardagsrum till att inreda och här tror jag att vi kommer kunna få till både före- och efterbilder! Vi håller i alla fall tummarna för det.
Det kommande vardagsrummet ( som ligger på tredje våningen;) ) har vissa möbler som ska finnas kvar och en del som ska bytas ut. Det finns en soffdel och en matsalsdel och båda platserna ska finnas kvar. Jag har börjat med soffdelen eftersom både soffa, soffbord och matta ska bytas ut. Stilen som finns nu är genomgående svart, vit och grå och ganska avskalad. Jag hoppas kunna få in lite mys här genom att blanda det jag valt med det som redan finns. 
Här kommer första utkastet på förslag
 
 
 
 
 
Så, för att ändå hålla kvar den föregående stilen men i en uppdaterad version med mer myskänsla har jag valt ganska lika färger men med mer liv i, tex bordet med marmorskiva ist för ett helt vitt bord. Och placeringen av tex tavlor kommer att få raka och enkla linjer. Hänger ni med!?
 
Soffan Connor- Furniturebox
Matta- Ellos
Soffbord- Mio
Gardiner- Ikea
Pläd+Grön Kudde- HmHome
Kaktus- Ikea
Golvlampa- Granit
Svart ljusstake- Lagerhaus
Ljusstake metall- Granit
Konsoll för tex växter- Lagerhaus
 
 
Något ni fastnade för!? Jag diggar verkligen soffan som har perfekta mått vilket innebär att den är väldigt "liggvänlig" som vi kallar det, och det kan man ju tolka som man vill;) Mått: B230 D92 H90 cm. Och konsollerna för tex växter känns som ett litet måste! Nu får vi hoppas att personen som ska ha det nya vardagsrummet gillar detta lika mycket som jag, annars..Ah, då vet i tusan!
 
Hej så länge! /Petra

Kommentera här: