Köket

God morgon fredag och hej solen, du är så välkommen! Idag är jag extra tacksam för solen då jag och Arwen varit uppe sedan fyra i morse. En liten tuppis på soffan vid sextiden fick vi dock. 
 
Igår var min syster här och vi fick ett ryck och bytte bord i köket! Det kan ju låta simpelt men det krävde sin precision att baxa två bord genom dörrposten utan att repa tv´n eller riva ner något annat på vägen. 
 
 
Här är vårt gamla köksbord, som jag tycker väldigt mycket om, men som är lite för brett. Det är till salu för några hundralappar om någon är intresserad. Även stolarna av Svante Schöblom är till salu för en billig slant.
 
Istället för detta mörkblå furubord står nu detta gamla, fina bord som jag köpte superbilligt på loppis för några år sedan för att ha i vardagsrummet.
 
 
När jag hittade det såg det mörkbrunt ut och det var det jag var ute efter men när jag kom hem med det såg jag att det är rött i tonen så jag har haft linneduk på. Men nu funderar jag på om jag skulle ta och slipa och betsa/måla det till våren. Vad tycker du? Det är väldigt torrt så något behöver ändå göras.
 
Att flytta det här bordet till köket och hoppas på att det skulle funka var del tre i den här ommöbleringen vi ( jag ) håller på med här hemma för att Arwen ska få sin lilla hörna och vi ska få lite mer förvaring. Här och här kan du läsa om de andra delarna och även se detta bordet där det stod innan.
 
Handla, städa och hämta lite tjusiga kvistar från skogen ska jag göra nu, frågan är bara vad jag ska börja med...
 
Trevlig Helg! -petra-

Kommentera här: