Det där med pelargoner och våren

Att ta fram pelargonerna från vintervilan brukar ju kännas som ett riktigt vårtecken. Igår kom min moster med mina pelargoner som bott hos henne i vinter och det kändes ju härligt, tills det blev eftermiddag och snöflingorna hade fördubblats och asfalten på gatorna var vita igen. Buhu! Det kändes inte alls kul. Härom dan satt vi ju på balkongen och fikade. Well, well, nu är det ju ändå april snart och vår på riktigt! 
 
 
Brukar du övervintra dina pelargoner eller slänger och köper du nya?
Jag brukar försöka övervintra mina men har sällan tur så därför lät jag dom bo hos min moster i år och tada!
 
 
Fin tisdag! -petra-
1 Sandra:

skriven

Åh jag slänger mina men tänker alltid att jag borde vinterförvara dem istället. Kanske detta året :)

Svar: Då blir vi bättre på det i år! Har du koll på årets pelargon?! Alltid lite spännande tycker jag:) /Petra
Petra

Kommentera här: