Alla kan göra något

I veckan gjorde jag ett inlägg på Instagram om Giving People och jag tänker att jag delar samma sak här, just för att det känns så himla viktigt.
Det är bara cirka en månad sedan jag fick veta att de finns, när min sambos kollega berättade att  hon och hennes familj hade lämnat matkassar till en barnfamilj här i vår stad. Vi gick in och läste på Giving Peoples hemsida samma kväll och kände att här kan vi hjälpa till. Det som är så bra är att alla kan göra något, köp tex dina julkort hos Giving People så har du varit med och bidragit till att någon får det lite bättre. 
 
Det finns mycket att berätta om Giving People och hur det fungerar så det bästa är att du själv går in på deras hemsida www.givingpeople.se och läser. Men en grej som är så bra är att de jobbar med att hjälpa akut. Familjer som hör av sig och behöver hjälp ska inte behöva vänta mer än ett par dar innan de får hjälpen. Det kan du också läsa mer om på deras hemsida.
 
Foto: koltorpsplan
 
Önskar dig en fin lördag! Och du, gilla det här inlägget för att sprida det vidare. Tack!
 
-petra-

Kommentera här: