Vad är det jag väntar på?

Såhär har de senaste dagarna sett ut vid frukost hos oss, tända ljus och mörkt. Och kallt har det också vart. 
Men än finns det hopp om några fler sommardagar och ljus, eller hur!
 
 
Den här semestern har gjort mig lat. Jag har egentligen flera roliga grejer att göra men kommer lixom inte igång. 
Här har jag nu till och med listat grejerna
 
1. Måla väggarna på gästtoaletten, färgen har jag så vad väntar jag på?
2. Vi köpte ett skåp, Ivar från Ikea, härom dan som min sambo var snabb att skruva ihop, nu ska jag måla det och kvist-och grundfärgen har jag, så vad väntar jag på?
3. Många av mina växter behöver omsorg. Saxar av alla dess slag, jord och krukor mm har jag, så vad väntar jag på?
4. Baka biscotti med choklad och citron. Jag köpte hem alla grejer men sen kom jag inte längre. Varför bakar jag bara inte?
5. Jag köpte krukfärg på Zetas och fyndade sedan en riktig snyggkruka på loppis, men har jag målat den än? Näe, och vad är det jag väntar på?
 
Däremot har jag rensat i våra garderober och köksskåp och lådor, väldigt tillfredsställande. Men varför jag inte kan få tummen ur att ta tag i fem ovanstående punkter vet jag inte. Kanske behövde jag skriva ner dom här för att det ska hända nåt? Svar och teorier mottages gärna.
 
Med hopp om att någon av punkterna kan bockas för ikväll, ( kakorna kanske? ) önskar jag en fortsatt fin kväll  //Petra

Kommentera här: