2016 > 2017

Jag har under den senare delen av december funderat på året som gått, ( som säkert alla andra oxå gjort) på året som kommer och vad jag vill få ut av det. För en del spelar nytt år ingen roll men för mig är det ett sätt att verkligen utnyttja gammalt vs. nytt, det blir en så tydlig linje lixom.
Jag har spånat kring det här med mål, något jag tycker är bättre än löften och som jag diskuterat en del med min vän Matilda. Det kan vara personliga mål, mål med sin träning, mål i relationer, i yrkeslivet eller vad man vill, mål med sin ekonomi kanske.

Så, ett av målen jag har är att få klart vår lägenhet. Som person har jag svårt att vara på ett ställe i taget utan börjar gärna pilla lite i köket med penseln när det egentligen är sovrummet som ska målas och det slutar alltid med att inget blir klart. Det här är jag väl medveten om och har därför försökt styra upp mig själv genom att:
• Ta ett rum/utrymme per månad
• Skriva upp alla saker som ska göras i det rummet i punktform = delmål

Så nu i januari ska vi göra klart SOVRUMMET och några av punkterna ser ut såhär:
• Fönsterfoder
• Dörrfoder
• Fönsterbräda
• Måla rören
• Byta eluttag
• Fixa sängkappa
• Köpa fönsterlampa

Känslan när jag skrev listan härom dan var att det kändes helt plötsligt inte alls lika jobbigt att börja ta tag i saker och då kändes det oxå som ett bra sätt att göra detta på!
Jag har ett par grejer till som jag tänkte dela med mig av men det tar vi nästa gång!

Sådär, ett första inlägg är skrivet och nu känns det lättare o bara kul att fortsätta!
Bloggen är oxå en del av 2017 som jag har lite mål kring, tex att dela med mig lite mer av mig själv!

Vill du dela med dig av något, lämna en kommentar eller bara har en tanke kring vad som helst, skriv här, ett mail eller pm på instagram!

På återseende! Petra

 

Kommentera här: