Nu sätter vi igång!

I helgen är det äntligen dags att börja göra fint hos 14 åriga W! Det roliga här kommer att vara att använda befintliga saker på nytt sätt och att hitta de där guldkornen som gör hennes rum extra fint och mysigt och något hon kan bo i länge.
I det här inlägget kommer jag inte beskriva lika utförligt hur jag tänker eftersom jag själv kommer att vara på plats. Här kan du läsa ett inlägg jag gjort som är mer detaljerat och där tanken är att personerna med hjälp av mina tips ska kunna fixa själva.
 
Såhär ser det ut vid sängen idag
 
 
Vilket ljus va! Och fantastiskt golv som gör allt lite finare :)
 
Här tänker jag att vi ska måla en del av väggen och vända på sängen för att rama in den och göra det lite mer ombonat och privat. Färgen tänker jag mörk grå/blå. På den stora väggen över sängen tänker jag tavelvägg med olika ramar, foton, speglar, posters och minnen. En vägg som ändras allteftersom man hittar något nytt och fint att hänga upp. 
 
 
Ett skrivbord och stol där hyllan står/ligger just nu, med anslagstavla över för tex inspirationsbilder och peppande citat. Skrivbordet ger avlastningsyta och stolen extra sittplats till kompis. En fåtölj för ännu mer sittplats hoppas jag att vi ska få in i rummet oxå.
 
Lite färg och materialkänsla kommer här
 
 
Inspirationsbilderna till vänster Dry Things Studio. 
Sängkappa Ellos.
Fårskinn Kilands Mattor.
Tvättkorg Hm Home.
Stol i metall Jotex.
Skrivbord Ikea.
Svart metallklämma Granit.
Glasvas Ikea.
Trälist för posters Lagerhaus.
Trälådor Reformasthlm.
Fåtölj Ikea.
Metallklämmor Granit.
Inspirationsbild med skrivplatta Ikea.
 
Sådär! Jag känner mig superpepp och samtidigt nervös. Det är alltid pirrigt att göra något sånt här till någon annan men samtidigt bland det roligaste jag vet!
 
Vill du ha hjälp eller tips med något i ditt hem eller kanske i offentlig miljö? Maila mig på [email protected] eller skicka ett Pm på instagram där jag heter @koltorpsplan
 
Imorgon är det fredag! Ha det gott/ Petra
 
 
 

Kommentera här: