Andra inspirerar v.50

God morgon och välkommen till andra veckan där någon annan inspirerar.
 
Jag har ju förstås tänkt ut i förväg vilka personer jag vill inspirera er med här på söndagar och den här gången är det Annelie som har ett av de smaskigaste instagramkontona jag vet, anneliesblomsterochbakverk. Kolla bara in bilderna här nedan.
 
 
Det är fantastiskt för ögat och smakar med all säkerhet alldeles underbart gott.
 
Det blev dock lite roligt till den här söndagen då jag var med i en adventstävling hos Lovelylife.se där man skulle tipsa om sin favoritblogg med fokus på mat och bak och jag tipsade om just Annelies Blomster & Bakverk, som jag igår fick veta att jag vann! Det var ju lite lustigt men väldigt kul. 
 
Jag är själv inte en person som bakar så himla ofta utan när jag började följa Annelie så var det för hennes fantastiska bilder. Och det är det såklart fortfarande. Men är det någon gång jag ska baka så är det hos Annelie jag hittar inspiration och recept och ett extra plus är att hon bakar mycket glutenfritt. 
Bröd, musli, sockerfritt och frukostgrötar av olika slag är några fler exempel på vad du hittar hos Annelie på antingen hennes instagram eller på bloggen, där du också hittar lite mer recept. Nu innan jul skulle jag säga att det här är rena guldgruvan om du har tänkt att baka lite juligare bakverk. Glutenfri saffranskladdkaka ligger te x som senaste inlägg på blomsterochbakverk.se... Motstå den om du kan! Så in och inspiereras och klicka på lilla hjärtat här nedanför eftersom du gillar det här inlägget:)
 
Önskar dig en skön söndag och tredje advent! 
 
-petra-
1 Annelie:

skriven

Men alltså, jag blir alldeles rörd och alldeles jätteglad. Tack! Stort tack för fint inlägg ❤️ Kram från mig!

Svar: Så glad att du blev glad! Kram kram
Petra

Kommentera här: