Andra inspierar v.49

Här kommer mitt första inlägg under nya kategorin Andra inspirerar!
 
Den här toksnygga lägenheten tillhör Patrik, och hans sambo, som instagrammar och bloggar under namnet Brassandgold. Väldigt tjusigt namn. De köpte en lägenhet för inte allt för längesedan som de renoverar väldigt eftertänksamt och jag inspireras av just det, att valen är så genomtänka och att de verkligen fått till en röd tråd som är högst personlig. 
Den snygga och praktiska hyllan i vardagsrummet har de byggt själva och målat i samma färg som väggen. Jag gillar verkligen höjden de placerat hyllan på och att tavlorna får stå på hyllan istället för att hänga på väggen.
 
 
Och drömkontoret! Så lyxigt med ett stort gammalt bord med så mycket plats, en vintagestol snyggt uppblandat med den moderna bänken i kork från ikea. Mässingsvasen på bänken och tavelväggen med något modernt blandat med loppisramar och traderafynd.
 
Från val av vägg- och snickerifärger till möbler och inredningsdetaljer är allt noga utvalt och ett bevis på att det är värt att vänta på den där perfekta tavlan man letar efter eller den exakta kulören till väggarna. 
 
Jag uppskattar när inredningen får ta tid och att få lägga lite extra energi på att verkligen få det som jag vill ha det. "Så länge grejer" som jag kallar det för är inget jag föredrar. Det betyder att man stressköper te x en lampa och tänker att man ska byta ut den sen, när man hittar en bättre eller finare. Det funkar dock sällan så utan den där lampan blir kvar och jag tycker inte särskilt mycket om den och nu kanske det tom känns onödigt att köpa en ny, eftersom jag ändå har betalat för den. Så vänta hellre om du inte hittar det du faktiskt är ute efter, eller om det hänger på pengar, spara en extra månad eller två, det tjänar du på! Dels blir du mer nöjd och köper man dessutom det man faktiskt vill ha så kommer den där röda tråden på köpet!
 
Och där var första inlägget i nya kategorin Andra inspirerar klart! Vad tyckte du?  Om du gillar så tryck på lilla hjärtat. Och in och inspireras hos Patrik på bloggen och hans instagramkonto.
 
Önskar dig en fin söndag! -petra-
 
 
1 Maja:

skriven

Så snyggt!
Och håller med om det där med att låta inredningen ta tid. Jag letade tex tamburmajor hur länge som helst men helt plötsligt bara stod den där på en loppis och kostade typ en 50-lapp, väl värd väntan!
Jag väntar även ofta med att köpa något som jag nog ändå har bestämt mig för att jag vill ha för att verkligen känna att jag "behöver " (om man nu kan behöva något egentligen..) den och då blir det extra roligt när jag sedan slår till och jag tycker om prylen/möbeln extra mycket. :-)

Svar: Jag håller verkligen med dig och jag gör precis sådär också, väntar tills jag hittar det jag faktiskt vill ha! Man blir verkligen mer nöjd då än av impulsköp. Det där med att behöva... Ibland måste man väl bara få unna sig?! Jo, det tycker jag:)
Kram o trevlig helg!
Petra

Kommentera här: