Äntligen lite vårfeeling och värme!

En vecka sedan jag och  bebis hängde på balkongen och planterade om massor av växter. Det var så himla varmt och härligt den här dagen och verkligen skönt att få en hint om att det antagligen blir vår och sommar i år också, trots att vi har fått vänta olidligt länge. Jag tycker faktiskt att det har känts rätt deppigt vissa dagar när man tittat ut på all snö.
Jag planterade en hel del pelargoner men även andra växter som behövde ny jord och lite omsorg. Jag tog några bilder för att visa er men swish så har hela påsklovsveckan och lite till susat förbi. Men här kommer de!
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag använder mestadels lerkrukor och köper alltid på mig när jag hittar på loppis. De brukar inte kosta mer än ett par kronor. Dock hittar jag sällan fat till så istället köper jag olika assietter, också på loppis förstås.
 
 
 
 
Liten sömnig bebis!
 
 
Och så blev köksfönstret fyllt.
 
 
Ser ni det ensamma monsterabladet där? Jag har haft det i vatten ett tag och nu hade det kommit så mycket rötter på att det fick åka i jorden. Det vore kul om det tog sig!
 
 
Nu ser det inte mycket ut för världen men förhoppningsvis är det riktigt grönt i fönstret om några veckor!
 
Härom dan tvättade jag de trasmattor jag brukar ha på balkongen och även fodralen till soffkuddarna så nu ligger de redo här när jag har städat av där ute! Här kan du se hur vår balkong såg ut före och efter förra våren! Supermysig om jag får säga det själv! 
 
Ha en fin tisdag! -petra-

Kommentera här: