Stora önskelistan

Lördagkväll och jag har satt ihop en rimlig önskelista, enligt mina egna mått förstås. Detta med tanke på att 1. Det är snart jul 2. Jag ska föda barn i januari och ja, det om något kräver sin present. Och 3. Jag fyller även år i januari.
 
 
 
 
 
 
Vi kör på direkt, alla produkter har länkar.
 
Svart korkskål till min stumpastake. Jag tycker den känns lite halvfärdig utan.
Jag har börjat bära med mig min kamera utanför hemmet så en fin och bra väska till den är ett måste.
Ny sänglampa innan bebisen kommer eftersom den jag har nu sitter på sängbordet och det kommer inte få plats sen. Denna från Tolomeo.
Finaste, miljövänliga lampan från Kovac Family är så vacker! Levereras i ett platt litet paket och sen vecklar du själv ut den. Blir utan tvekan rummets finaste dekoration. Fin i ett hörn, hängandes från taket i en fin krok tänker jag.
Långhårigt fårskinn, gärna brunt eller melerat grått. Detta från Granit.
Vaser! Jag älskar fina vaser i modell större. Den här i en mix av glas och trä från Muuto är en riktig tiopoängare.
Snygga, gossiga kuddar av stickat rep från Tell Me More .
Fick stora ögon när jag nyligen såg denna fina glaskanna från Hay första gången. Skulle göra sig väldigt bra på vår hylla i köket. 
När såg du senast en vacker brödlåda? Nu va!? Den här finingen från Ikea ser ju bara ut som en fin låda i trä. En låda jag vill ha i mitt kök och gömma fula saker i.
Återigen fina vaser, från Artilleriet
Ramlade över nya boken Instagram changed my life av Christoffer Collin och fick stort habegär. Han heter Wisslaren på Instagram och tar magiska bilder.
Fina ljusstaken Open Candelabra med lite höjd från Muuto, finns i fler färger och svart är ju lockande men jag gillar verkligen den här i färgen terracotta.
Och beige linnepåslakan! Vi har mörkgrå och vita men jag suktar fortfarande efter de beigea. Sen lovar jag att vara nöjd...Från Ellos.
 
Sådär, nu känner jag mig väldigt nöjd och redo för alla tillfällen att fira framöver. Var det någon eller några av dessa godingar du fastnade för och kanske till och med vill ha med på din önskelista?
 
Imorgon är det söndag och vi ska på två husvisningar, alltid spännande. Men nu säger jag god natt och tack för idag. 
Klicka gärna på llilla hjärtat om du gillade det här inlägget.
 
-petra-

Kommentera här: