Sängbord/Nattduksbord

Den här veckan har vi varit förkylda och inte alls pigga men jag har ändå kunnat bocka av några av grejerna på listan för sovrummet.

 

Tex har jag fyllt i färg uppe vid taket där det behövdes och målat rören i samma färg som väggen.
Jag hade fyra gardinlängder som skulle bli två och med det fick jag hjälp av syster.
Så nu är det sängbord på tur. Jag hade först tänkt köpa den här hurtsen från ikea o sätta hjul på

 

men kom sen på att jag har två avlånga gamla sockerlådor som skulle kunna gå sätta på väggen. De är båda målade och jag vill isf ha dom trärena. Jag hoppas det blir som jag tänker mig och det vore verkligen fint att få in lite trä! Och så sparar vi ca 1200kr.
Jag har alltid haft en stol eller en pall brevid sängen men med vår nya, megastora (210*210) och höga säng så blir de alldeles för låga.

 

Annars hade jag fortsatt ha varsin udda pall vid sängen, jag tycker det är fint o det blir ombonat.
En kluring med nya sängen är sängkappan. Har inte bestämt riktigt hur den ska se ut än men funderar på mörkblått linnetyg. Rak eller lite veckad?
Det får bli nya veckans "tänkapå"!

Snart dax att hämta hem lilla hjärtat från innebandymatch. Vi ses! /Petra

1 Malin:

skriven

Hej! Jag har precis börjat läsa lite inredningsbloggar. Blir verkligen inspirerad. Men jag undrar över en sak, inredning är riktigt dyrt, i alla fall om man följer alla trender hela tiden och ska byta ut saker ofta. Och även om man ska ha det allra finaste och dyraste märkena. Jag undrar hur alla som bloggar, inreder har råd till allt detta? Jag själv arbetar heltid efter 4 års studier på universitetet, men skulle ändå inte ha råd, och inte viljan heller att lägga alla dessa pengar. Hur mycket utav sakerna som ni bloggar om får ni gratis när ni bloggar om dem? Bästa hälsningar Malin /[email protected]

Svar: Hej Malin!
Jag kan bara svara för mig själv och jag är inte sponsrad utav någon utan bloggar bara om sådant jag tycker om. Men då har jag oxå en pytteliten blogg. Det är skillnad med större bloggare såklart. Jag vet inte hur mycket av just mitt hem du sett bilder på ( finns på instagram med samma namn) men jag köper väldigt sällan inredningsprylar, vad som nu räknas till det. Jag satt i soffan idag på fm när jag läste ditt mail, såg mig omkring och konstaterade att ca 80% i just det rummet är sådant jag köpt på loppis, fått, hittat eller byggt själv. Att sträva efter att ha det som alla andra och det senaste känns ju förbannat trist och opersonligt, tycker du inte det? Hoppas du kan inspireras utan att känna nån stress o press att köpa massa grejer för att det ska va ok. Tack för ditt mail, Kram Petra
Petra

Kommentera här: