Även i linneskåpet

Vädret idag, inte så nice.
Jag har varit ledig idag och hade tänkt måla den tröskel av fem som av glömd anledning aldrig blev vit. Men grundfärgen här hemma var slut så jag la snabbt ner det och gick på linneskåpet istället. För, i det här rum/månad ingår även att rensa i skåp, garderober och lådor som finns i just det rummet. Idag rensade jag ut lite örngott och handdukar.
När det kommer till lakan och handdukar så köper jag bara sådant som passar med det vi redan har, så att tex. alla örngott passar med alla påslakan. Gärna bra kvalitét så det håller sig snyggt länge.

 

Imorgon ska jag gå på strumplådan, den blir det ingen bild på dock;) Och det börjar bli dax att inventera vad för lister vi redan har och vad vi behöver köpa. Vi börjar med fönstret, för det är just det, tänker man ( iaf jag/vi ) att vi ska ta allting på en gång så känns det genast övermäktigt. Nä, en mindre sak i taget fungerar bättre här.
Men, den här helgen åker vi äntligen till Stockholm och jag längtar så efter ny inspiration och miljöombyte. Kompishäng, caféer, fina butiker och en fin födelsedagspresent till mig själv förstås, står på den lilla agendan för helgen!

Vi hörs! Petra

Kommentera här: