Nu är det klart!

Vår nya hylla i vardagsrummet är klar och dra mig baklänges så bra det blev! 
 
 
Vi har målat konsoller och hyllplan i samma kulör som väggen, färgen Gråsäl från Beckers NCS 4105-Y01R.
Hyllplanen har vi gjort av fyra, två till varje hyllplan, klädselbrädor från Jem och Fix som var 14.5 cm breda för att vi skulle få hyllplanen ca 30 cm breda. Vi satte ihop dom på undersidan med små regelbitar. 
 
 
Vi funderar på vad vi ska ha på väggen. Jag tänker en 70x100 ram med något fint motiv och ev några mindre vid sidan av den. Förslag mottages gärna!
Den fina buketten jag fått i samarbete med Interflora.se står sig fortfarande.
 
 
Och det är som att alla prylar fått nytt liv mot den nya färgen. Ser ni kannan längst ut till höger? Den hittade jag för ett par veckor sedan på loppis, tror den blir perfekt med lite blommor i framöver.
 
 
Det blir väldigt fint ljus i gamla bruna glasflaskor. Brukar finnas billigt på loppis och är jättefina att ha nån kvist eller snittblomma i.
 
 
Glasburkar från Ikea. Linnetyg från Ikea. Andra tyger från loppis.
 
 
Lampa Ikea och den lilla samlingen med mässingsljusstakar, alla från olika loppisar.
 
Nu ska jag spåna iväg på balkongprylar! Glöm inte trycka på lilla hjärtat om du gillar mitt inlägg.
 
Ha en fin onsdag! /Petra

Kommentera här: