Grön vecka - Kör runt på dom

"Men oj, var du såå törstig", sa jag till min ena växt idag när jag ställde honom i vatten. Gör ni också så, pratar högt med era växter? 
Man brukar prata om att piffa och puffa, flytta hit och dit när det kommer till tex. soffkuddar. Men jag piffar och flyttar helt klart mer på mina växter än på mina kuddar. Jag har sakta börjat flytta in växter från min inglasade balkong men det är några kvar och nu vet jag inte vart jag ska göra av dom. Även alla sticklingar kräver sin plats och kärlek. Jag älskar mobila lösningar och funderar på om det är just den lösningen jag behöver. 
 
 Det fortfarande så omtyckta Block bordet på hjul från Normann Copenhagen. Här med luftiga glaskupor med små växter i.
 
If I only had some space. Den här vagnen på hjul från Ellos är ju ursnygg och rymmer massor. Supersnyggt med hyllplanen i mörkt trä mot stålet. 
 
Housedoctor har en lätt variant som känns lättplacerad och enkel att variera piffet på. Jag skulle
kunna tänka mig att byta ut glashyllplanen mot mörkbetsade plywoodskivor. 
 
Och så var det det där med lite extra kärlek till sticklingarna. Och till sina växter över lag. De förtjänar 
ju det bästa.
 
 
 
Housedoctor. Nött trä. Trärent. Skinn. Glas. Betong. Natur. Say no more.
 
 
Perfekt för vackra stilleben med sticklingar. Eller, vilken liten kvist som helst skulle bli vacker i dessa. Artilleriet.
 
 
Urgulligt litet växthus från DesignhouseStockholm. Tänk ett litet elefantöra där i!
 
Precis nu ploppade denna nyhet upp från Lagerhaus. En minipiedestal, perfekt för en glasboll på. 
 
Ikeas växthus Socker passar perfekt på fönsterbrädan. Jag tror att riktigt små sticklingar skulle få en bra skjuts av att få bo i detta ett tag.
 
Granit har flera olika glaskupor som dessutom har botten i kork. We love? We love!
 
Så vackert sätt att visa upp en växt på! Känns som något jag kanske faktiskt måste ha!!
Hydrovase från Artilleriet.
 
Så, fem dagar fullmatade med växtligheter och annat vackert. Det här får vi göra om! Tills dess har jag flera
olika ämnen jag bara måste få dela med mig av! Hoppas ni har lyckats få lite grön inspiration och känner att det finns lite att pyssla med nu när man börjar vara inne mer. Jag blev riktigt sugen på att göra nåt liknande som frkhansen hade gjort med en trästång i taket och hängt både växter och annat på. En större variant av en piedestal, eller något mobilt, till resterande växter behöver jag oxå försöka ordna. Och sist och typ minst, Hydrovase här ovan. Den är så fin så jag smäller av. 
 
Nu önskar jag en trevlig helg och hoppas att ni fortsätter att hälsa på mig här, i mitt nya hood! I like it here! 
/Petra
 
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Skitbra tips! /Pmh;)

Kommentera här: