En glad överraskning!

Hej lilla onsdag!
Jag var som sagt på min vän Annas koloni i söndags och lapade sol och drack kaffe. Detta besök gav liv till en ny kategori här på bloggen, "Förvandlingen på kollo" , som alltså innebär att jag ska få fixa iordning inne i detta lilla minikollo! I´m so happy I could die!! Jag hann inte fota inuti kollo innan batteriet i kameran tog slut men utsidan ser ut såhär, ( bilden är tagen nu i sommras ) den lilla röda sötsaken till höger! Glöm ej kolla in den urhärliga trädgården!
 
 
Eftersom minikollo inte är i sitt bästa skick kommer vi inte att lägga några direkta pengar i projektet. Jag har dock en yttepytte liten budget som jag kommer att hålla för mig själv tills det är klart. Viktigt att komma ihåg är att jag har ganska mycket redan i färg-,material- och verktygsväg. Eftersom det inte ska kosta i stort sett nånting så blir det mycket loppis och kolla med folk som har saker att ge bort. Men, det är ju det som är kul! Tanken jag har är att kunna dela in de få kvm i två delar, en myshörna och en arbetshörna. Tidigare i minikollo finns i möbelväg ett äldre skrivbord och ett mindre väggskåp, båda tänkte jag använda. Lite av vad jag ska leta efter är : 
  • Stor mysig matta.
  • Fåtölj. Gärna i korg.
  • Filtar.
  • Litet bord. Tex en stubbe. 
  • Hyllor med krokar.
  • Dörrmatta
  • Kuddar.
Det här blir roligt! Och roligt är bra! /Petra
 
 
 

Kommentera här: