Ikea + Piet Hein Eek

Kära Ikea. Vi håller fortfarande på att vänja oss vid Sinnerligs härliga framfart. En serie lätta föremål som känns så enkla och självklara i varje hem. Och nu, Piet Hein Eek! Det kan ju inte bli annat än bra! Även att jag redan börjar längta efter det här superintressanta samarbetet så är det bra att väntan gäller till 2017. Tack Ikea.
 
 
Piet Hein Eek är holländare och designer och även om du inte känner igen namnet så känner du säkert igen den här bildtapeten
 
Inte konstigt att designern fått flera utmärkelser! Det ser ju så äkta ut att man vill känna på den. 
 
Något av det första jag såg av Piet var dels tapeten men ett matsalsbord precis som detta! Så galet fint.
Tänk att duka upp sina köttbullar här! 
 
 
Skrivbord + stol.
 
 
Och jag utmanar mig själv att välja en favorit...
 
...ursnygga pallar i plywood.
 
 
The man himself!
 
Så, ett samarbete att se fram emot. Igen. Eftersom Piet arbetar med redan använt material blir det extra spännande att se vad för material han kommer att använda. "att göra massproducerat utan att det ser massproducerat ut", läste jag någonstans. 
 
Yes!/Petra
1 Patrik at Brass&Gold:

skriven

Spännande! 2017 är lång tid till men det blir spännande att se hur detta utvecklar sig!

Svar: Det säger antagligen bara swish så sitter vi där och "ohar" och "ojjar" över allt fint han ådstakommit;)
Petra

2 Amelie:

skriven

Helt underbara grejer!!

Svar: Kan bara hålla med!
Petra

3 Patrik at Brass&Gold:

skriven

Det är sant! Det går alltid snabbare än man tror!

Kommentera här: