Blueish love

 
Jag kan inte minnas om jag någonsin inte har tyckt om färgen blå. Färgen som sägs ge upphov till lugn och det i sin tur ge ökad produktivitet. Det vill man ju ha!
Blått uppmixat med mörkt och slitet trä, kork, betong, glas och skitig mässing. That´s the way I like it! 
 
Perfekt färgtema med den dovt blåa inredningen mot den sofistikerade grunden i väggar, golv och snickerier.
Styling: Saša Antić för Elle Decoration UK. Foto: Kristofer Johnsson 
 
 
 
Någon gång i livet vill jag ha blå luckor i mitt kök.   Foto via: Entrance Fastighetsmäkleri
 
 
 
You´ve seen it before. Ellos.se
 
 
 
Jag tycker verkligen om allt i de här bilderna. Slitet trägolv, härliga fönster, fina detaljer. Och jag vet att de blå lakanen fortfarande finns i butik:)
Styling: Pella Hedeby. Foto: Kristofer Johnsson
 
 
 
 
 
 
Tre favoriter
Kopp med fat Lagerhaus
Stolen Beetle Chair från Gubi känns som den perfekta långmiddagsstolen
Linnelakan. Alltid. HmHome
 
Vilken är din blåa favorit? /Petra

Kommentera här: